התרגשות בויזניץ: מרן האדמו"ר לבש בתפילה את הקיטל הקדוש

נתי קאליש No Comments on התרגשות בויזניץ: מרן האדמו"ר לבש בתפילה את הקיטל הקדוש

הקיטל הקדוש שעבר בירושה אצל כל אדמו"רי השושלת, נשאר גנוז לאחר פטירת ה'ישועות משה' זצ"ל בשנת תשע"ב. לקראת הימים הנוראים הוצא לראשונה, ובמהלך יום הכיפורים לבשו מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א. מה יהיה גורל ה'קיטל' בעתיד? 'קול חי' יצא לבדוק

מרן האדמו"ר מויזניץ עטור ב'קיטל' המיוחד בערב יום הקדוש
צילום: מלכות ויז'ניץ בטלגרם
21:09
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on טרור פסיכולוגי: חמאס מפרסם סרטון של שניים מהחטופים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפים רבים חסו בצלו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ במשך יום הכיפורים כאשר האדמו"ר ניגש לפני התיבה כל תפילות היום. בקרב החסידים שררה התרגשות מיוחדת כאשר האדמו"ר לבש את ה'קיטל' המיוחד שהשתמר בירושת אדמו"רי בית קוסוב – ויז'ניץ במשך כ200 שנה.

ה'קיטל' המדובר, הוא מירושת אבי שושלת בית קוסוב – ויז'ניץ, הרבי ה'אהבת שלום' זצ"ל, שקיבל את הבגד במתנה מרבו הרה"ק רבי וואלף מטשערני-אוסטראה זצ"ל. לאורך מאתיים השנה שחלפו מפטירתו עבר הבגד בין אדמו"רי השושלת בזה אחר זה, כאשר הם מתעטרים בו בימים הנוראים ובעיתות רצון מסוגלים.

כזכור, ה'קיטל' נגנז לאחר פטירת הרבי הקודם מויז'ניץ, בעל הישועות משה זצ"ל, ולקראת ראש השנה האחרון נלבש לראשונה לאחר שמרן האדמו"ר מויז'ניץ הביע את רצונו העז לזכות בכך והגיע להסדר מיוחד עם אחיו הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז). במהלך ראש השנה התחלקו האחים ביניהם כאשר כל אחד בתורו זכה ללבוש את ה'קיטל' ליום אחד, וכעת היה במשך כל יום הכיפורים אצל האח הבכור, מרן האדמו"ר מויז'ניץ. לקראת הושענא רבא יישלח לאח הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז). אחרי החג ישוב ה'קיטל' לשכון במעון האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל בקרית ויז'ניץ, עד אשר יוחלט לגבי המשך השימוש בו.

היות וההסכם סוכם בחדרי חדרים, נותרו פרטיו בעלטה מוחלטת, ושמועות רבות נפוצו לגביו כאשר החסידים בשתי החצרות עסוקים רבות בדיונים סוערים. השמועה הרווחת טוענת כי האחים הגיעו להסדר חלוקה כאשר לאחר הושענא רבא יחולקו הפריטים באופן כזה: ה'קיטל' יינתן לאח אחד בעוד שהכיפה מירושת הרה"ק מאפטא זצ"ל וה'גארטל' מירושת הקודש של הרבי בעל ה'אהבת ישראל' זצ"ל יוותרו בתמורה בידי האח השני. מבית האח הבכור, מרן האדמו"ר מויז'ניץ, נמסר כי הוא יחליט אחרי החג מה ייעשה מהיום והלאה, האם יישאר חלוקה של חג חג כדוגמת השנה, או שיתחלקו בחפצי הירושה. כך או כך, אומרים בחסידות, האדמו"ר רוצה לראות את הסיפור מאחוריו.

לדבריהם, אמר האדמו"ר, שירושת זקנו הרבי בעל ה'אהבת שלום' היא לא רק ה'קיטל', אלא את שמו המלא 'אהבת שלום' – דהיינו להישאר באחדות, לאהוב יהודים, ובלשון קודשו: "יש לנו ירושה מזקניי הקדושים, האדמורי"ם הקודמים, לחיות באהבה שלום ואחווה, אכן הקיטל זה חפץ קדוש אולם לא רק זה בירושה לנו… יש לנו ירושה לאהוב כל יהודי באשר הוא שם!".

כאן ב'קול חי' נמשיך לעקוב אחרי סאגת הקיטל עד לסופה המלא, בתקווה ותפילה שההחלטה תתקבל ברוח טובה בשני החצרות לתפארת כבוד בית ויז'ניץ.

 



0 תגובות